Basissteken patronen

Een paar eenvoudige haaksteken vormen de basis voor het maken van platliggend, stevig haakwerk. Er zijn ontelbaar veel variaties te maken met de basissteken van haken, waaronder de mandensteek, de kabelsteek, de ribbelsteek, reliëfsteken en de dubbele steek.

Onderstaand een stappenplan voor het leren van de dubbele steek. Als materiaal voor het haken van een haakwerk van de dubbele steek wordt het volgende geadviseerd:

Gebruik dunne rayon of meerkleurig garen voor voorjaarskleding of middeldikke of dikke wol voor een warm, dicht haakwerk.

De dubbele steek wordt vaak toegepast bij het haken van een voorkant van een vest, een babyjasje of een rand aan een deken, of als baan voor een jas of een trui.

Leer de dubbele steek haken

 

Stap 1:
Haak een opzetketting plus 1 k.l.

Toer 1: 
Steek in de 2e steek vanaf de haakn., maak een omslag, trek de lus door, steek in de volg. steek, maak een omsl., trek 1 lus door, maak een omsl., trek de 3 lussen in één keer door, * steek in dezelfde steek, maak een omsl., trek 1 lus door, steek in de volgende steek, maak een omsl., trek 1 lus door, maak een omslag, trek de 3 lussen in één keer door, herh. vanaf * tot het eind, maak 1 v. op de laatste steek, 1 k.l., keren.

Toer 2:
Steek in de 1e steek, maak een omsl., trek 1 lus door, steek in de volg. steek, maak een omsl., trek 1 lus door, maak een omslag, trek 3 lussen in één keer door, * steek weer in dezelfde steek, maak een omsl., trek 1 lus door, steek in de volg. steek, maak een omsl.trek 1 lus door, maak een omsl. trek 3 lussen in één keer door, herh. vanaf *, eindig met 1 v. op de laatste steek, 1 k.l., keren.
Herhaal toer 2.



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
Random tip:

Copyright © Ventura Connect Group BV 2018

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
Haken